Na cały tydzień przenieśliśmy się z naszą grupą w prehistoryczne czasy.

Próbowaliśmy umieścić na osi czasu pojawienie się dinozaurów i człowieka. Dzieci na podstawie wiedzy zdobytej w szkole prezentowały informacje o niektórych dinozaurach. W małych grupkach tworzyły plakaty dotyczące dinozaurów – ich wyglądu, sposobu życia, wielkości czy preferowanej diety. W parach grały w grę planszową „Dinozaury”. Słuchały opowiadania Muszka w bursztynie, utrwalały wiedzę o procesie powstawa­nia bursztynu.  Każdy z uczniów wykonał własnoręcznie przy użyciu masy solnej i muszelek-skamieliny.

Podczas zabaw badawczych dzieci utrwaliły wiadomości o przyczynach wybuchów wulkanów. Miały również okazję wykonać pracę plastyczną „Wybuch wulkanu” oraz czynnie uczestniczyć w doświadczeniu chemicznym imitującym erupcję. Poznały specyfikę zawodu archeologa i paleontologa oraz różnice i podobieństwa między nimi. Układanie szkieletów dinozaurów najpierw z patyczków, a następnie z tekturowych rolek, spotkało się z ogromnym entuzjazmem.

Marta Kaczyńska- wychowawca 0B

53179949-480903525776210-8319355663851454464-n

Zdjęcie 1 z 31